Nyheter

Eyeko köps upp

Hut Group, ett av världens största online Beauty & Wellbeing-företag, har köpt ögon makeupmärket Eyeko.

Eyeko grundades 1999 och har utvecklades till att bli en internationell aktör inom ögonprodukter, efter att grundarna Max och Nina Leykind såg ett gap på marknaden för högpresterande ögonprodukter. Varumärket är känt för sin innovativa mascara och flytande liners, och tar det brittiska arvet och använder koreansk expertis för att leverera ett innovativt sortiment av produkter.

Förvärvet utgör ännu en strategisk investering i THGs internationella skönhetsporfölj. THG är Europas största återförsäljare av premium skönhetsprodukter  och har bland annat MAC, Bobbi Brown, Estée Lauder och Lancôme – genom Lookfantastic.com, och äger också en mängd lyxiga skönhetsmärken  som ESPA, Mio Skincare, Mama Mio, Grow Gorgeous, Illamasqua och GLOSSYBOX .

Matthew Molding, grundare och verkställande direktör i The Hut Group sa i ett uttalande:

– Eyeko är ett utmärkt tillskott till THGs varumärkesportfölj med en stark positionering på kosmetikmarknaden.

Författare

Jessica S Kempe

Jessica S Kempe

Chefredaktör för Tidningen Kosmetik