Nyheter

Kicks lanserar eget skönhetsvarumärke

KICKS satsar på att utveckla och bygga upp nya egna skönhetsvarumärken, som en del i bolagets tillväxtstrategi för att säkra positionen som Nordens ledande skönhetskedja.

Respektive varumärke kommer erbjuda något unikt för att komplettera existerande sortiment och det befintliga utbud som idag finns på nordiska marknaden. För att bygga upp fristående varumärken som står på egna ben kommer de att utvecklas inom i Myself & Friends, som är ett dotterbolag till KICKS. Först ut är MON|SUN, ett varumärke inom HOME SPA kategorin. MON|SUN vänder sig i första hand till en medveten konsument som efterfrågar kvalitativa produkter för kropp, själ och hem till ett tillgängligt pris. Varumärket kommer initialt att säljas exklusivt hos KICKS med start nu i maj.

– Att vi väljer att investera i egna skönhetsvarumärken är en del av vår tillväxtstrategi. MON|SUN är ett eget varumärke som står på helt egna ben med eget personligt uttryck, utvecklat av specialister inom svensk hudvård och kosmetik. Vidare ser vi MON|SUN som ett bra komplement till vårt nuvarande sortiment inom HOME SPA, som också är en av våra tillväxtkategorier, säger Pontuz Bjelfman, VD på KICKS.

Författare

Jessica S Kempe

Jessica S Kempe

Chefredaktör för Tidningen Kosmetik