Nyheter

Kicks öppnar flagship i Norge

KICKS fortsätter sin satsning på exklusiva flagship i Norden och nu har turen kommit till Norge. KICKS har slagit upp dörrarna till den 550 kvadratmeter stora butiken i GlasMagasinet i Oslo med målet att bli en attraktiv destination för alla skönhetsintresserade.

KICKS ambition med satsningen på exklusiva flagship är att ge kunderna en skönhetsupplevelse utöver det vanliga, där de också erbjuds marknadens bästa vägledning, praktiska tips och inspiration. Här får kunderna ta del av ett unikt tjänsteutbud i form av Nail Bar, Brow Bar, Makeup Studio och behandlingsrum.

I KICKS flaghip finns prestigemärken som Jo Malone, La Mer, Frédéric Malle, By Terry, Laura Mercier och Hermès tillsammans med trendiga varumärken som Buxom, Smashbox, Urban Decay, Anastasia Beverly Hills och LH Cosmetics från Linda Hallberg.

– Våra flagship ger oss optimala förutsättningar att visa för våra kunder hur vi suddar ut gränserna mellan digital och fysisk butik, och att vi satsar mycket på upplevelse- och tjänstebaserad handel. I våra flagship kan vi visa vår samlade bredd, och erbjuda ”extra allt”, både vad gäller produkter och tjänster. Det känns härligt att få introducera konceptet även i Norge, säger Gina Azaric, Marknadsdirektör på KICKS.

Sedan starten 1991 har KICKS vuxit från tre till 250 butiker i Sverige, Norge och Finland. KICKS är idag den största skönhetskedjan i Norden genom sitt detaljhandelsnätverk och e-handel.

Författare

Jessica S Kempe

Jessica S Kempe

Chefredaktör för Tidningen Kosmetik