Nyheter

Ole Henriksen relanserar sitt märke

Den danske hudvårdsgurun Ole Henriksen renodlar sitt varumärke och gör om det till fyra färgkodande serier.

Ole Henriksen öppnade 1975 sitt första spa i Los Angeles. Filmstjärnor hittade snabbt dit. Anledningen var att alla ville ha ”The Ole Glow”.

– Hemligheten bakom ”The Ole Glow” är att rengöra, exfoliera och återfukta huden, säger Ole Henriksen.

År 1985 lanserades varumärket world wide och 2001 blev Ole Henriksen uppköpt av LVMH-gruppen. Med denna skönhetsjätte i ryggen har Ole Henriksen fått ytterligare spridning och lanserats i uppåt 20 länder.

– Jag kände att det var dags att modernisera mig och få det mer tilltalande, säger han.

Varumärket har nu renodlats och gjorts om till fyra färgkodade serier;

  • The Truth Collection är orange och ger fukt samt lyster. Har dessutom  antiage-egenskaper.
  • The Transform Collection är blå och arbetar för att ge en jämn hudton och förfina hudtexturen.
  • The Nurture Collection är rosa och arbetar för att ge en intensiv återfuktning. Passar för torr och känslig hy.
  • The Balance Collection är grön och är för fet och blandhy.

I nästa numret av Kosmetik kan ni läsa en hel intervju med skönhetsgurun Ole Henriksen.

Författare

Jessica S Kempe

Jessica S Kempe

Chefredaktör för Tidningen Kosmetik