Nyheter

Pixiwoo – en framgångssaga

Pixiwoo är Storbritanniens populäraste skönhetskanal på YouTube med 2 miljoner följare. Bakom ligger entreprenörssystrarna Nic och Sam Chapman, som i förra veckan var på Sverigebesök. Nyligen uppmärksammades systrarna då de blev utnämnda till Storbritanniens ”Best YouTubers” vid Glamour Awards 2017. I höstas lanserade de även en Beauty Bibel, Face, som redan är världens tredje mest sålda skönhetsbok.

Nic och Sam Chapman började båda sina karriärer som makeupartister och snubblade på YouTube utan avsikt att skapa ett globalt varumärke. Populariteten har gjort dem kända över hela världen. De arbetar med alla stora skönhetsvarumärken och har även designat makeupborstar åt varumärket Real Technique, som har nått fantastiska försäljningsframgångar över hela världen. Kosmetik träffade systrarna då de var på Sverigebesök. Missa inte intervjun med dem i nästa nummer!

Författare

Jessica S Kempe

Jessica S Kempe

Chefredaktör för Tidningen Kosmetik