Nyheter

Rihanna lanserar Fenty Beauty

Rihanna har nu släppt sitt eget globala makeupmärke Fenty Beauty, som hon gjort i samarbete med LVMH-ägda skönhetsutvecklaren Kendo Brands. Varumärket lanseras i 1 600 butiker och i 17 länder under en och samma dag – något som aldrig gjorts tidigare.

I veckan släppte Rihanna sin makeuplinje Fenty Beauty. Lanseringen skedde i London i samband med London Fashion week den 19 september och Rihanna själv var på plats. Fenty Beauty är skönhetsbranschens mest efterlängtade lansering och har skapats av Rihanna med en vision som alltid ligger steget före. Fenty Beauty omdefinierar reglerna med innehåll som är lätt som luft och med fördel kan appliceras i lager. Produkterna kommer i en global uppsättning nyanser som passar alla.

Rihanna inspirerades till att skapa Fenty Beauty när hon försökte hitta produkter som fungerar för alla hudtyper och hudtoner. Fenty Beauty erbjuder ett stort urval av produkter för hudtoner som hittills varit svåra att matcha och skapar innehåll som fungerar för alla hudtyper och fångar universella färger. Precis som Rihanna är märket både provocerande och feminint med ett hudfokuserat sortiment som utvecklats för att fungera tillsammans. Nu kan alla ta del av Rihannas sminkrutin för att få en ”Fenty Face”.

– Fenty Face har skapats för kvinnor med alla hudtoner och för alla personligheter, säger hon.

Författare

Jessica S Kempe

Jessica S Kempe

Chefredaktör för Tidningen Kosmetik