Om Tidningen Kosmetik

Kosmetik är skönhetsbranschens egen facktidning som bevakat branschen sedan 1996 då Liz Husberg, Melizma AB, startade tidningen. Mentor Communications AB, förvärvade tidningen av Melizma AB år 2011 och hade ägarskapet under drygt fyra år till oktober 2015 då chefredaktören Jessica Kempe köpte loss tidningen och driver den i egen regi. Tidningen Kosmetiks främsta medarbetare är erfarne skribenten Gunilla Kempe samt skönhetsjournalisten Hedvig von Mentzer, som är tidningens bloggare och krönikör. Layout och form göras av Susanne Win.

Kosmetik är skönhetsbranschens egen facktidning som bevakar händelser och nyheter i branschen med artiklar och reportage. Vi är en tidskrift oberoende av föreningar och organisationer med syftet att inspirera och öka kunskaperna för alla som arbetar inom skönhetsbranschen.

Tidningen Kosmetik håller branschen uppdaterad om allt från trender och senaste forskningsrön till utbildning, försäljning och nya produkter. Vi rapporterar om ny teknik, företag, produktlanseringar, branschstatistik och mycket mer. Målet är att inspirera och öka kunskaperna hos såväl den enskilda parfymeristen som personalen på varuhusens kosmetikavdelningar, butikskedjor, hudvårdssalonger, frisörsalonger, apotek, båtar och flygplatser.

Kosmetik vill även stimulera utveckling av både produkter och företag och alla i skönhetsbranschen, från butiksägare och företagare till säljpersonal.

Kosmetik utkommer fem gånger per år med en upplaga på 3 600 exemplar och en räckvidd på 15 000 läsare (2015). För att hålla dig uppdaterad om branschen missa inte att regelbundet besöka webben, prenumerera på nyhetsbrev och följ Hedvig von Mentzer på bloggen.